Платіжні термінали давно вже стали непомітним, але вкрай необхідним предметом побуту нашого повсякденного життя. З моменту своєї появи близько п'ятнадцяти років тому їх функціональні можливості розширилися з поповнення рахунків за мобільний зв'язок практично на всі сфери нашого життя.
Крім широкого асортименту пропонованих послуг головними їх перевагами для споживачів є:
- простота здійснення платежів-оплата здійснюється всього за кілька дотиків до сенсорного екрану терміналу;
- доступність – термінали встановлені практично у всіх населених пунктах України і розташовані в торгово-розважальних центрах, магазинах, супермаркетах, пішохідних переходах,
- ресторанах і кафе, готелях та автозаправних станціях;
- надійність-передача даних здійснюється по безпечному каналу;
- швидкість зарахування оплати – швидкість зарахування грошових коштів регулюється правилами компанії-одержувача платежу, але на найбільш популярні послуги вона становить всього кілька хвилин;
- цілодобовий характер роботи, без вихідних днів і свят;
- відсутність черг перед терміналами.
Для того, щоб здійснити платіж в терміналі, досить вибрати на сенсорному екрані категорію платежу, а потім, у списку, компанію-постачальника товарів або послуг. Після цього у відповідне поле необхідно ввести ідентифікатор користувача-одержувача платежу – це може бути номер мобільного телефону або контракту на надання телекомунікаційних послуг, який необхідно поповнити, номер рахунку на холодне або гаряче водопостачання, номер кредитного договору або номер пластикової картки, на яку необхідно перерахувати гроші.
Додатковою перевагою платіжних терміналів є можливість здійснення оплати за послуги, як готівкою, так і безготівкою, з допомогою банківської картки, проте необхідно пам'ятати, що при оплаті готівкою термінали не видають здачі – у них немає можливості видачі купюр. Тому користувачам необхідно заздалегідь розміняти гроші на купюри потрібного номіналу або витрать здачу на здійснення інших платежів, доступних в терміналі.
Безпека платежів в системі Айбокс
Термінали системи Айбокс є найбільш впізнаваним брендом на ринку«швидких» платежів України. Нараховуючи шість тисяч апаратів, ця система впевнено утримує лідерство за обсягами транзакцій, що обслуговуються, і розміром клієнтської бази. Однією з головних причин лояльності клієнтів системі Айбокс є максимально широкий набір транзакцій, доступних до оплати в терміналах:
- комунальні послуги;
- мобільний зв'язок, міжнародний роумінг, IP-телефонія;
- інтернет, кабельне та супутникове телебачення;
- купівля авіаквитків та оплата туристичних послуг;
- оплата онлайн-ігор і соціальних мереж;
- погашення кредитних договорів та оплата страхових послуг;
- дистрибуція та мережевий маркетинг;
- поповнення електронних гаманців популярних платіжних систем і сервісів онлайн-трейдингу;
- оплата послуг таксі, сервісів знижок, спортивних ставок і лотерей;
- послуги хостингу та багато іншого.
Важливою характеристикою системи Айбокс є безпека платежів, здійснюваних через термінали компанії. Інформація кожного платежу передається в сервісний центр для обробки по захищених каналах зв'язку, а загальний рівень безпеки даних клієнтів відповідає найвищим міжнародним вимогам, що підтверджено сертифікатом PCI DSS.
Безпека платежів
Важливим фактором забезпечення безпеки платежу з боку клієнта компанії є чек. Чек – це офіційний документ, який термінал повинен видати по завершенню платіжної операції. Він містить номер терміналу, по якій його можна однозначно ідентифікувати, дату і час здійснення платежу, суму і реквізити компанії-одержувача. Якщо по якійсь причині термінал не зміг видати чек клієнта – йому необхідно звернутися в службу технічної підтримки і дублікат цього платіжного документа буде висланий по електронній пошті.
При виникненні будь-якій спірній ситуації клієнт компанії повинен звернутися в службу технічної підтримки, де на підставі інформації, зазначеної в чеку, оператори зможуть ідентифікувати його платіж в системі, виправити допущену помилку або надати необхідну клієнтові інформацію.