Ледар або надійний
Бізнес не терпить умовного способу. Тут або так, або вибачте. Саме тому ми витрачаємо пристойні суми на той самий ризик-менеджмент, прораховуємо, стелимо кращу в світі соломку, наймаємо перевірених людей і вчимося довіряти. Але люди іноді схильні не дотримуватися домовленості. І тоді в голові бізнесмена народжується страшна думка — всі такі! Але це неправда. Не всі.
Як і в звичайному житті всі різні: є ледарі і ошукачі, а є відповідальні і надійні люди. Питання в тому, як на ранній стадії ваших бізнес-відносин розпізнати, хто перед тобою сидить в красивому костюмі: перший або другий тип.
У мене були різні історії. Хутряний бізнес сезонний, це вимагає дуже уважного ставлення до термінів. Інакше до початку сезону можна просто не встигнути з новою колекцією. Роботу з пошиття зимової колекції ми починаємо ще навесні. перевірити контрагента і відстежити його історію Вам допоможуть на сайті youcontrol.com.ua.
І один з етапів — замовлення матеріалів у постачальників: вітчизняних і зарубіжних. Мабуть, це найвідповідальніший етап, тому що тут тобі важливо довіритися іншій людині, яка доставить в строк матеріали для нової колекції. Як же не залишитися в останній момент без замовлення і партнера?
1. Довіряй, але перевіряй
Яким би гучним брендом не крутив перед вами партнер, скільки б у нього не було сайтів і позитивних відгуків — не полінуйтеся і перевірте всю цю інформацію. Запитайте основні установчі документи і дбайливо передайте їх юристам. Це допоможе вам в майбутньому уникнути багатьох проблем, якщо такі виникнуть.
Ніколи, чуєте, ніколи не соромитеся запитувати потрібні вам документи. Ви не на ринку і на кону стоїть ваш прибуток і репутація перед замовником.
2. «Я тебе не розуміти»
З іноземними партнерами складніше, так як між вами встає перший і найочевидніший бар'єр — Мовний. Не економте на професійних перекладачах, навіть якщо вважаєте свою англійську стерпним.
Ви можете не знати якихось спеціальних термінів і просто не бути готовим до незвичайного акценту. Професійний перекладач зможе стати містком між вами і заморським постачальником, і не треба буде згадувати третій курс інституту.
3. Занадто багато обіцянок
Як же приємні слуху ці солодкі промови про супер знижку, швидкість виконання замовлення, бонуси, безкоштовну доставку і зниження цін на топові позиції. Задумайтесь, чому стільки честі. Особливо якщо ви тільки починаєте працювати. Зайва поступливість і навіть деякий лицемірство обов'язково повинні викликати у вас сумнів: чи правду каже ця людина, чи не хоче він просто заробити на вашому бажанні заощадити. Безкоштовний сир самі знаєте де.
4. «Час-гроші»
Час — дуже цінний ресурс. Тому завжди будьте готові, що терміни можуть бути порушені. Прописуйте жорсткі санкції за це в договорі, намагайтеся працювати з декількома партнерами, щоб не розраховувати на одного.
Пам'ятайте, в Азії, наприклад, поняття часу і термінів дуже розмите. Ваші партнери з Шрі-Ланки можуть спокійно затримати поставку на два-три тижні (в кращому випадку!). Просто там люди нікуди не поспішають. Це національна особливість, риса. Поважайте чужі правила гри, але переслідуйте свої і запитуйте за них рублем. Грошові штрафи безвідмовно працюють з усіма.
5. «Очі в очі»
Не нехтуйте особистими зустрічами. Бізнес-партнери — це друзі по життю. Попереду, можливо, Довга співпраця, так і не полінуйтеся побачити того, від кого залежатиме ваш бізнес. Будьте пильні і уважні. Не бійтеся задавати питання. Особистий контакт, якщо він успішний, вирішує дуже багато. Іноді він вирішує все. Як в гарну сторону (поставки без передоплати, особливі умови співпраці), так і в зворотну.
6. Інтуїція діло говорить
Чого тільки немає зараз у всесвітній павутині. Інформація розмножується щомиті. Звичайно, ваш постачальник покаже вам гарний сайт і добрі відгуки на ньому. Але крім цих ресурсів, зверніться на сайти ФМС і інших державних структур, щоб перевірити новачка на легальність. Відгуки — штука непередбачувана: їх можна замовити хоч сотні, а можна надати два-три, але справжніх і по справі.
З особистого досвіду знаю, що підступ видно відразу. Велика кількість відгуків і замовних статей - не найкращий знак. Можливо, з цим партнером не варто говорити про велику передоплату, щоб підстрахувати себе.
Взагалі, довіряйте своїй інтуїції. Вона хоч і підводить іноді, але виникає точно не дарма. Слухайте себе. Оцінюйте ваші реакції. Намагайтеся не працювати з тими, кого ви не знаєте. Якщо це іноземний постачальник — познайомтеся з ним. Швидше за все, вас дуже багато збентежить і здивує, так як культура і правила гри скрізь різні.
Це допоможе вам скласти власну думку і стратегію роботи з цим постачальником. Не шукайте легких шляхів. Найчастіше за цим ховається обман, недобросовісність і непрофесіоналізм.