Оприлюднення проекту регуляторного акта
Оприлюднення проекту регуляторного акта - проекту рішення виконавчого комітету Ізюмської міської ради "Про затвердження тарифів на послуги водопостачання та водовідведення". Мета регуляторного акта - встановлення тарифів на послуги Ізюмським комунальним виробничим водопровідно-каналізаційним під-приємством, які відповідають собівартості, забезпечення беззбиткової роботи підприємства, покращання якості послуг.
Ознайомитись з проектом регуляторного акта та аналізом регуляторного впливу можна в промислово-економічному управлінні міськвиконкому за адресою: м. Ізюм, пл. Центральна, 1, кімн. 38 та на сторінках Іnternet на web-сайті м. Ізюм: www.izyum.info, obrii.com.ua.
Зауваження та пропозиції до проекту регуляторного акта приймаються в письмовому вигляді строком один місяць з дня оприлюднення матеріалів за адресою: м. Ізюм, пл. Центральна, 1, кімн. 38.
Ознайомитися з повним текстом проекта можна тут.
У К Р А Ї Н А
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ІЗЮМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я (проект)
від_______________2009р №________
Про затвердження тарифів на послуги водопостачання та водовідведення
Керуючись п.п.2 п.а.ст.28 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, виконуючи рішення 20 сесії 4 скликання від 26.06.07р. №1037 „Про розмежування повноважень щодо встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги”, на підставі розрахунків планових витрат на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для населення, бюджетних та інших споживачів м.Ізюма, виконаних згідно постанови Кабінету Міністрів України від 12.07.06р. № 959 “Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення” (із змінами) та отриманих висновків Державної інспекції з контролю за цінами в Харківській області №1767, 1769 від 11.08.09р., виконавчий комітет Ізюмської міської ради ВИРІШИВ:
1.Встановити тарифи на послуги водопостачання та водовідведення з повним відшкодуванням витрат на послуги для всіх категорій споживачів:
Категорія споживачів |
Водопостачання |
Водовідведення |
||
Одиниця виміру |
Вартість з ПДВ в грн. за куб.м. |
Одиниця виміру |
Вартість з ПДВ в грн. за куб.м. |
|
Населення |
куб м |
5,83 |
куб м |
8,70 |
Бюджетні установи |
куб м |
6,07 |
куб м |
9,28 |
Інші споживачі |
куб м |
7,92 |
куб м |
12,11 |
ІКПТМ |
куб м |
7,92 |
куб м |
12,11 |
2. Встановити, що тарифи вступають в дію з моменту опублікування в друкованих засобах масової інформації.
3.Визначити такими що втратили чинність тарифи, які затверджені рішенням виконавчого комітету Ізюмської міської ради №0127 від 30.01.2008р. та №0867 від 10.09.2008р.
4. Повторне відстеження результативності цього регуляторного акту здійснюється через рік з дня набрання ним чинності.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника міського голови Семотюка О.М.
Міський голова О.А.Божков
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення "Про затвердження тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення”, які надаються Ізюмським комунальним виробничим водопровідно-каналізаційним підприємством
Цей аналіз регуляторного впливу розроблений і виконаний відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» від 11.09.03р. № 1160-4 з урахуванням методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою КМУ від 11.03.04р. № 308. Аналіз визначає правові організаційні основи реалізації проекту рішення виконавчого комітету Ізюмського міської ради « Про встановлення тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення” , які надаються Ізюмським виробничим управлінням водопровідно-каналізаційного господарства, як правового акту.
1.Вивчення та аналіз проблеми, яку пропонується вирішити шляхом державного регулювання господарських відносин.
Проблема в необхідності перегляду тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення виникла в зв\'язку з недостатнім відшкодуванням ними фактичних витрат. За результатами ознайомлення з поточною ситуацією було визначено наступні проблеми: проведений моніторинг показав, за підсумками роботи підприємства за 9 місяців 2009 року діючі тарифи не повністю відшкодовують витрати з виробництва послуг з водопостачання та водовідведення і не забезпечують безперебійну та якісну роботу з виробництва та надання послуг.
Рівень відшкодування фактичних витрат тарифами для населення на послуги водопостачання і водовідведення за цей же період становив відповідно 73% та 73%. Таким чином основні види діяльності являються збитковими. За 9 місяців 2009року фінансовий результат від звичайної діяльності склав – 1199,0 тис.грн. Рентабельність основної діяльності складає (-20%). Водопровідно-каналізаційне підприємство, з цієї причини, постійно недоотримує кошти, в результаті є збитковим. Станом на 1 квітня 2009р. заборгованість по сумі компенсації із бюджета на покриття збитків, спричинених підприємству державним регулюванням тарифів на послуги водопостачання та водовідведення склала 15,7 млн.грн.
Тарифи на послуги водопостачання та водовідведення були затверджені рішенням виконавчого комітету Ізюмської міської ради за № 0867 від 10 вересня 2008 року згідно висновків Державної інспекції по контролю за цінами №3,4 від 22 травня 2007 року. Відшкодування собівартості послуг за 1 півріччя 2009 року складає: по водопостачанню -73% та 74% по водовідведенню. Така ситуація виникла з об\'єктивних причин, а саме, законодавче збільшення рівня мінімальної заробітної плати, зростання цін на енергоносії, матеріали та інше. В зв\'язку з цим зросли витрати на основні складові собівартості послуг (фактичні в порівнянні до врахованих в розрахунок тарифу): електроенергія по двом постачальникам з 0,2457 та 0,3373 до 0,5461 та 0,5846 грн. за кВт/год або на 122,3 % та 73,3 %, мінімальна заробітної плати з 420 грн. до 744грн на 77%, інші витрати (ремонти, послуги транспорту), що пов\'язані з зростанням цін на паливно-мастильні матеріали (Д/п з 3,36 грн. до 6,20 грн. за 1 л або 84,5%; бензин з 3,06 грн. до 6,65 грн. за 1 л або 117,3%), тарифів на послуги сторонніх організацій і інше.
До того ж на момент прийняття діючих тарифів по категорії населення відшкодування собівартості послуг складало: 62,2% з водопостачання та 58,2% з водовідведення.
Крім того відбулося падіння обсягів споживання послуг водопостачання та водовідведення на 6,7% та 11,3% відповідно, що також привело до збільшення собівартості одиниці послуги.
Тому постало питання по приведенню тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення до фактичної собівартості. У відповідності до Закону України „ Про житлово-комунальні послуги" підприємство підготувало розрахункові матеріали тарифів на виробництво послуг з водопостачання та водовідведення Надані розрахунки тарифів розраховані на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2006 року №959 « Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з центрального водопостачання та водовідведення» Державною інспекцію з контролю за цінами в Харківській області надано Висновки № 1767,1769 від 11 серпня 2009 року щодо економічно обґрунтованих планових витрат. Запропоновані тарифи (грн. за 1 м3 з ПДВ): водопостачання – населення – 5,83, бюджетні установи – 6,07; інші споживачі та ІКПТС – 7,92; водовідведення – населення – 8,70, бюджетні установи – 9,28, інші споживачі та ІКПТС – 12,11.
Приведені розрахунки підприємства відповідають існуючим нормативам споживання енергетичних та матеріальних ресурсів, вимог діючого Порядку формування тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення..
Вирішення проблеми неможливе за допомогою ринкових механізмів та потребує державного втручання у зв\'язку з тим, що питання підпадає під дію Указу Президента України «Про запровадження єдиної державної регуляторної політики у сфері підприємництва» та статті 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", де органам місцевого самоврядування надані повноваження щодо встановлення (тарифів по оплаті комунальних послуг, які надаються підприємствами, що належать до комунальної власності територіальної громади.
2.Визначення мети державного регулювання.
Метою цього нормативно-правового акту є врегулювання відносин щодо організації належної роботи комунального підприємства - Ізюмське комунальне виробниче водопровідно-каналізаційне підприємство. Мета даного врегулювання - питання інтересів органів місцевого самоврядування, адміністрації підприємства, суб\'єктів підприємницької діяльності, населення, а саме:
- поліпшення фінансового стану комунального підприємства;
- можливість надати населенню та підприємницьким структурам якісні послуги з водопостачання та водовідведення.
3.Визначення та оцінка всіх альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументуванням переваг обраного способу.
Залишити все так, як є. Така альтернатива нічого не змінить в економічній ситуації і не дозволить досягти бажаних результатів регулювання. Утворилася та продовжує зростати кредиторська заборгованість по платежам. Дотації в міському бюджеті на покриття різниці в тарифах по населенню не передбачаються.
Введення регулювання шляхом прийняття запропонованого регуляторного акту є актуальним та адекватним розв\'язанням ситуації.
4. Механізмом розв\'язання проблеми
є затвердження тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення для населення, бюджетних організацій та установ та інших споживачів м. Ізюма, привівши їх до економічно обґрунтованих, що дасть можливість надання якісних послуг та стабільної роботи підприємства. Результатом цієї роботи є підготовлені до встановлення тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення, які надаються Ізюмським комунальним виробничим водопровідно-каналізаційним підприємством.
5.Досягнення поставленої мети у разі ухвалення запропонованого регуляторного акту можливо через обґрунтовану мотивацію суб\'єктів господарювання і громадян виконувати встановлені вимоги.
Обґрунтування можливостей досягнення поставленої мети і рішення існуючої програми підприємства в разі ухвалення запропонованого регуляторного акту дасть можливість додаткового фінансування.
Встановлення нових тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення надасть можливість підприємству поліпшити якість послуг. Але слід зазначити, що в даному випадку має місце ризик впливу зовнішніх чинників на дію даного акту, таких як:
- зростання мінімальної заробітної плати;
- підвищення цін (тарифів) на матеріали, енергоресурси та інше.
Усе це може привести до недоцільності в подальшому застосуванні прийнятого даного регуляторного акту або зміни його суті чи окремих положень.
На досягнення цілей у разі прийняття цього рішення, можуть вплинути такі негативні зовнішні фактори як:
- неплатежі споживачів за спожиті послуги;
- підвищення цін і тарифів на складові собівартості надання послуг, що не підлягають державному регулюванню;
- падіння обсягів виробництва послуг;
- незаплановане збільшення витрат за рахунок можливих збоїв у роботі технічного обладнання у зв\'язку з його зносом.
Позитивними факторами можуть бути:
- запровадження підприємством енергозберігаючих технологій, що дасть змогу зменшити витрати, а також втрати води у мережах;
- збільшення обсягів надання послуг.
При запровадженні підприємством енергозберігаючих технологій та заходів щодо зниження собівартості можна уникнути впливу вищезазначених негативних факторів.
Управління економіки міської ради раз у квартал проводить аналіз фінансової діяльності підприємства в умовах дії цього рішення, а Державна інспекція з контролю за цінами в Харківській області здійснює державний контроль за додержанням вимог рішення.
6.Розрахунок витрат і можливої вигоди від впровадження запропонованого регуляторного акту та альтернатив регуляторного акту.
Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків.
Таблиця вигод-витрат:
Сфера впливу |
Вигоди |
Витрати |
Підприємство |
Уникнення банкрутства. Стабільна робота підприємства. Погашення кредиторської заборгованості по платежам. Отримані інвестиції направляться на модернізацію основних засобів підприємства. |
Витрати, пов’язані з впровадженням акту. |
Громада |
Забезпечення життєдіяльності мешканців міста. Надання якісних та Дотримання норм санітарії. Збереження навколишнього середовища. Отримані інвестиції направляться на покращення якості послуг. |
Збільшення витрат на оплату послуг. |
Влада |
Відсутність витрат на оплату міжтарифної різниці. Для категорії бюджет зменшення витрат на оплату спожитих послуг.
|
|
Порівнявши вигоди та витрати, що виникають внаслідок впровадження регуляторного акту маємо позитивний соціально-економічний ефект та робимо висновок про доцільність впровадження нових тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення, які надаються Ізюмським комунальним виробничим водопровідно-каналізаційним підприємством.
7. Показники рeзvльтaтивнocтi регуляторного акту:
Запровадження нової, гнучкої системи ціноутворення шляхом встановлення економічно обґрунтованих тарифів забезпечить відшкодування витрат, визначених на основі нормативних документів та необхідні кошти для виконання заходів щодо розвитку водопровідно-каналізаційного господарства; дія цього акту поширюється на всі категорії споживачів: населення, госпрозрахункові підприємства, суб\'єктів підприємницької діяльності та бюджетні організації, що знаходяться на території м.Ізюма, с.Капітолівка; повна оплата споживачами послуг забезпечить беззбиткову роботу підприємства.
Результативність регуляторного акту буде визначатися за показниками:
1.Подано води, тис.м3 в т.ч.купована вода піднято, в т.ч за водозаборами Ізюмський, Букінський водозабір, скважина ІНГРЕ.
2.Обсяг наданих послуг, тис.м3 за видами послуг
3.Тариф на послуги, грн./м3 по послугам водопостачання/водовідведення для категорій споживачів населення, бюджет, інші споживачі, ІКПТМ.
4.Чистий дохід від реалізації послуг всього, тис.грн в т.ч. по категоріям споживачів населення, бюджет, інші споживачі, ІКПТМ.
в т.ч. за видами послуг водопостачання/водовідведення по категоріям споживачів населення, бюджет, інші споживачі, ІКПТМ.
5.Витрати з основної діяльності всього, тис.грн. в т.ч. за видами послуг водопостачання та водовідведення
6.Фінансовий результат від надання основних послуг всього, тис.грн.
7.Рентабельність основної діяльності, %
8.Дебіторська заборгованість, тис.грн.
9.Кредиторська заборгованість, тис.грн.
8. Обґрунтування терміну дії регуляторного акту
Термін дії необмежений. Тарифи будуть переглядатися лише в разі зміни з об\'єктивних причин складових собівартості послуг та нормативних законодавчих актів. У випадках змін ставок платежів, податків, мінімального рівня заробітної плати, інших обов’язкових платежів і зборів, змін цін і тарифів на паливо-енергетичні ресурси, реагенти, інші матеріальні ресурси підприємство має здійснювати корегування базових тарифів для забезпечення повного відшкодування витрат операційної діяльності.
9. Відстеження результативності регуляторного акту
Базове відстеження результативності регуляторного акту проведено на етапі його підготовки; повторне відстеження результативності рішення буде здійснено через рік після набрання їм чинності за даними управління житлово-комунального господарства за критеріями показників результативності.
Міський голова О.А.Божков